Första dagen

Framme! I skrivande stund sitter jag i vårat vardagsrum här i Ban Phe. Kom fram till Bangkok igår vid tvåtiden lokal tid och fick skjuts av Ingemar till området. Väl här packade vi upp och sedan satte sig pojkarna (läs: karlarna) och snackade alltifrån motorer till elpryttlar. Jättekul för mig. Men så farligt var det inte, ibland fick jag till och med säga några väl valda ord. Vi åt på en restaurang vid piren, smakade bland annat barracuda, var riktigt gott faktiskt! Var inte sådär jättehungrig, vilket var konstigt med tanke på att vi bara ätit en macka på hela dagen men lyckades få i mig en hel del gott ändå! På kvällen satte vi oss hos Anders och snickesnackade lite och sedan fick vi oss lite välförtjänt sömn.

I morse regnade det när vi vaknade. Har tydligen gjort det nu ett tag, regnperioden börjar dö ut. Varmt och skönt är det ändå, och nu har det även slutat regna. Har nyss ätit frukost och ska snart åka iväg och kolla på Anders och Ingemars nya område där de ska bygga nya hus tillsammans med Bertil. Hehe, svinkul när vi åt frukost och pappa säger att han inte känner igen smaken på youghurten.
Pappa: Den var mycket godare förra gången...
Frida: Men tog du verkligen den med majs förra gången? Kan inte vara gott med majs i youghurt...
Pappa: Majs?
Frida: Ja, det är en stor bild på en majskolv på framsidan.
Pappa: Jahaaaa! Det var därför den smakade så konstigt. Tyckte väl att dom där bitarna smakade lite majsigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0