På väg

Just nu sitter jag på tåget på väg till Arlanda. 20.40 lyfter flyget till Bangkok (eller ja, Bangkok via Helsingfors) och därefter åker vi vidare till Ban Phe. Har längtat så galet mycket efter den här resan och nu är man äntligen på väg. Mittemot mig sitter far och sover. Han var på 50-årsfest igår så han är nog lite sliten, inte lätt för gamfolket.

Gårdagen sa jag ett nyktert farväl till Sundsvall och nu är det alltså Thailand som gäller fram till den 13 november. Jag har aldrig varit hemifrån så länge. Kul, nervöst och spännande på samma gång. Har lite ont i magen. Men det kan bero på godispåsen som står bredvid också.

Ska försöka uppdatera flitigt under resan, och ta mycket kort. Tror att det kommer vara en sån där grej man kommer uppskatta när man i 90årsåldern sitter i en utnött fåtölj och bläddrar i fotoalbum. Minnas tiden som ungdom i Thailand.

Ett skepp kommer lastat med 18 kilo packning (jag vet, överdrivet) och en peppad Frida.

Fridens liljor

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Någon bra låt in mind? Skriv den hit http://bakfickans.blogg.se/2010/october/bra-lat-tavling.html#comment så är du med i tävlingen!



ha de bra!

2010-10-10 @ 15:41:55
URL: http://bakfickans.blogg.se/
Postat av: kerstin

åååh, härligt !! vill också! Saknar dig redan!

2010-10-11 @ 23:38:05
URL: http://kerstinlarsson.blogg.se/
Postat av: frida

ja kom ba kom!! saknar dig görmycket vännen!

2010-10-12 @ 18:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0