a little bit of heaven and a little bit of hell

Tjosan:) Helt vanlig skoldag idag dårå, eller ja, nästan helt vanlig skoldag. Först hade vi sovmorgon(inte så vanligt), så egentligen hade jag kunnat ramla in vid ett-tiden, det var alltså riktigt sovmorgon. Men då hade jag och Kerstin bestämt att vi skulle träffas kvart i tio för att ta itu med gruppuppgiften på spanskan. Då jag kom var Kerstin dock inte där, men jag var inte förvånad. Jag kände mig lite dum med tanke på att jag vet att hon alltid är mellan 5-15 min sen så jag borde vetat bättre, men det blev i alla fall som det blev. När hon kom lovade hon dock efter många förlåt att hon aldrig ska komma sent igen. Jag återkommer med uppdatering om hur det går med den saken;)

På eftermiddagen hade vi matte, men intelligent som jag är hade jag glömt att skicka mitt arbete till skolan. I och för sig har jag bara sisådär hundra meter till skolan så det hade ju inte vart hela världen att gå hem och skicka det, men då kom det en massa saker i vägen, förutom min lathet då;) Bland annat var det lunchmusik då några killar från es3 samt några som gått på skvadern förut spelade, riktigt duktiga var dom. Kerstin satt mest och var lite purken under framträdandet och muttrade då och då att hon också ville va sådär duktig att spela instrument:P

I alla fall gick jag aldrig hem och hämtade arbetet utan bestämde mig istället för att börja om, vilket var en smula onödigt eftersom jag säkerligen spenderat 2 h på den andra, men det skadar aldrig att repetera;) Uppgiften är alltså att köpa en lägenhet, renovera ett rum och räkna på månadskostnader och lån o.s.v. Men eftersom Kerstin inte hade satt igång heller så bestämde vi oss för att göra tillsammans och det slutade med att vi köpte en lägenhet i Stockholm för 5,4 miljoner, vilket betyder att vi förmodligen skulle vara skuldsatta för livet. Den var i alla fall extremt vacker och vi vart kanske lite väl insatta och började paxa rum och planera vår framtid där, hur vi skulle sitta och sola hela dagarna på den 48 kvm stora terassen och så vidare. Fantastiskt kul faktiskt med inredning och så, synd bara att vi gör allt det roliga nu och kommer vara fast med alla lån och grejer på slutet, nåväl det är smällar man får ta;P Mycket skratt har det i alla fall blivit den här eftermiddan, härligthärligt:)

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, förutom att sluta skriva dårå;) bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0