no hope, no love, no glory, no happy ending

GRRRRR!! Allting går fel idag, jag blir fullständigt galen! Började med att jag vaknade och tittade ut genom fönstret och det toksnöar. Men inte nog med det, toksnöandet har fortsatt hela dagen och det vägrar sluta! Jag vill ju ha sommar!!

Sen när jag kom till skolan var det dags för svenska och jag kom på att jag ligger fruktansvärt långt efter. Egentligen ska man läsa en ny bok och göra typ som en textanalys om den och tydligen så ska man snart läst ut boken för att kunna hinna med det. Jag har inte ens kommit 30 sidor! Men jag funderar på att ta en bok som jag tänkte ta i början men trodde skulle vara för svår att analysera och så vidare, men hellre det än en bok som jag inte ens läst färdigt.

Svenskalektionen gick dock inte åt detta utan vi fick tid för att göra matten. Behöver jag säga att det gick dåligt? Jag och Kerstin är båda ganska dåligt orienterade på ämnet så det känns mest som vi sitter och gissar oss fram. Gissningarna gick dock helt okej i det stora hela, vi hann faktiskt med en hel del, men det är den där gnagande känslan av att man inte är 100% säker som stör mig.

På eftermiddan hade vi första lektionen i naturkunskap. Jag orkar inte förklara, dåligt gick det i alla fall. Vi är verkligen ute på djupt vatten just nu...

Nu är det meningen att jag ska träna, men jag har massa skolarbete som jag borde göra också. Och då är frågan vad jag ska prioritera.. Borde vara skolan, som jag alltid gör, men för en gångs skull tänker jag fullständigt skita i det.

Jag är less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0