people hearing without listening

Shit vilken dag. Började med relativt tidig uppgång eftersom jag hade balett. Stina den lilla fjärten skulle däremot inte gå! Så det blev till att promenera ensammen ner till staden. Väl där upptäckte jag att det var ovanligt lite folk. Visst, vi är inte särskilt många i gruppen men detta var bara fånigt, vi var tre stycken! Natascha blev lite fundersam men sa till slut: I guess it's good so I can focuse extra on you guys. Jag vet dock inte om det var bra eller dåligt eftersom det blev extremt petigt och det kändes som man inte fick vila en sekund! Men det är väl bra, i guess.

Därefter ringde jag hem för att jag skulle säga något som jag glömde i den stunden och frågade istället vad vi skulle äta. Dumt gjort. På nåt sätt kom vi på att jag skulle köpa med mig subway hem, vilket jag inte alls ville göra. Det är trångt där, alltid mycket folk, och sen är dom så snabb i kassan att jag knappt hinner bestämma mig, det blir för stressigt helt enkelt! Därför sa jag till storasyster min att jag ändrade mig och inte ville gå och handla men då svarade hon lite purket okej, och så fick jag självklart skuldkänslor. Det var ju trots allt jag som kommit på idén och hon lät värsta pepp. Så det slutade med att jag gick till subway ändå, och jag måste erkänna att det var väldans gott.

Därefter var det dags för läxor, shit pommes frites vad jag är aktiv just nu alltså. Från det att jag kom hem från skolan igår har jag när jag fått möjlighet gjort mina läxor, jag känner mig så duktig. Det kommer sluta med att jag sitter här helt utbränd och stirrar ut i tomma luften. Ne, det ska nog gå bra!

Måste ju berätta om igårkväll också. Storasyster hade nämligen några kompisar här och jag var superduktig och satt med mina läxor och sådär enormt asocial och tråkig som man blir av läxor. I alla fall så bestämde jag mig när klockan var 10-11 att jag skulle ta en tio minuters paus. Ingen bra idé. Tydligen hade jag somnat, eller jag var sådär mellan sömn och medvetande, typ när man precis är på väg att sova, då jag hörde att det var några som var på väg in dit jag satt. Jag satte mig upp blixtsnabbt och kände hur det blev lite blodsockerfall och därför inte såg jättebra, in kommer storasyster och hennes kompisar och jag ser allmänt borta ut. Liiite pinsamt, men ganska roligt också;) Dock ganska svårt att förklara det som det var, mycket roligare om man vart på plats:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0