please don't stop the music

Äntligen är det helg:) Fast det är lite konstigt ändå, för det jag längtar mest till helgen är sovmorgonen. Du vet när man halvkisande öppnar ögonen och ser att klockan är runt åtta och tänker: "shit, nu är jag sen", men två sekunder senare kommer på att det är helg och man får sova hur länge man vill. Den känslan är najs, inte sant? Tyvärr får jag inte ta del av den på lördagar eftersom jag har balett, vilket känns en smula jobbigt.

I och för sig börjar inte den förrän elva, men innan dess vill jag vakna till, göra mig i ordning och äta frukost i lugn och ro. Detta betyder att  jag måste gå upp runt nio, och ja, så seg är jag på morgonen. Så nu äre bara söndag kvar att sova ut ordentligt på, vilket inte känns toppen direkt. Efter fem hårda skoldagar är helgen behövlig, med dess sovmorgon.

Fast nu äre ju så att helgen faktiskt är som den sjätte och sjunde skoldagen eftersom jag alltid har nånting som jag måste göra. Jag har länge funderat på att faktiskt sitta på vardagseftermiddagarna och arbeta med mina älskade läxor, men då orkar man liksom inte. Så istället är man så förbannat stressad hela helgen eftersom man vet att allting måste vara färdigt till nästa vecka, helt sjukt ändå.. Men nästa vecka ska det bli ändring på detta, det är ett löfte. Helgen är till för att slappa och ha kul, därför får man jobba ihjäl sig på vardagarna istället!

Nu känner jag att jag helt spårat ut från ämnet. Vad jag tänkte skriva var att baletten idag var grymt jobbig, jag trodde jag skulle kollapsa. Sen är det typ uppvisning snart eller nåt, jag vet inte riktigt.. I alla fall lät det på henne som att det är snart, och tydligen ska den vara på hedbergska. Om det är som dom tidigare åren är det typ jättemycket folk där och det vill jag verkligen inte att det ska vara. Vi fick lära oss hela dansen först idag så jag kan den inte särskilt bra, och dessutom är det första gången jag går i balett (om man räknar bort när jag var typ fyra) så jag kan det liksom inte. Men det lät inte precis som man hade nåt val om man ville vara med eller inte.. Vi får väl se hur det blir...

Kommentarer
Postat av: lisa

Ha en bra dag! :)

2008-04-05 @ 14:42:13
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Malin

Haha ja jag älskar också den känslan, när man vaknar tidigt och kommer på att det är helg. Det är skitskönt! :)

2008-04-05 @ 16:45:42
URL: http://philura.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0