something 'bout you caught my eye

Dagen har varit förvånansvärt dyster. Vi hade sovmorgon i morse men jag var ändå inte på bra humör när jag vaknade och kände bara för att ligga i sängen och sura hela dan. Jag drog mig i alla fall upp ur sängen och gick till skolan där det började med morgonsamling, och där fick vi bland annat information om säkerhetsdagen. Jag vill verkligen inte vara med på den, det låter som en riktig tråkdag där man ska "lära känna" varandra, skitsnack säger jag. Man hänger alltid med dom man känner, även om man oftast hamnar med dom man inte känner så bra. Hela dan går ut på att vi ska lära oss säkerhetsgrejer, och visst, det är ju ett gott syfte, men det är ju så förbannat tråkigt.. Nåja, det blir väl bara till att härda..

På eftermiddagen hade vi ingen lektion eftersom roger hade idrott, förvånande men sant;) Jag tog tillfället i akt och begav mig hem, fast det var meningen att vi skulle plugga som vanligt, men till mitt försvar tänkte jag faktiskt plugga hemma:) Men när jag kom hem hade jag verkligen den där känslan då man bara vill kura ihop sig i soffhörnet och titta på en film och käka popcorn. Soffhörnet och filmen blev det, dock inte popcorn, jag har nämligen hälsovecka!:) Jag vet att popcorn faktiskt är ganska nyttigt, men det innehåller ju en massa salt och tillsatta ämnen så jag bestämde mig för att skippa det. Jag såg iaf björnbröder, så mysig film. Den är så himla gullig och rolig, och på slutet satt jag med ögonen fyllda av tårar:') Efter det såg jag bloopers, som inte brukar finnas på tecknade filmer, men det gjorde det på den här iaf, och dom var görbra, man skrattar ihjäl sig:P

Nu är det meningen att jag ska plugga, och för en gångs skull vara riktigt förberedd inför kommande prov. Fast jag vet dock att vara förberedd inte har visat sig fungera bäst för mig dom senaste proven, om man räknar bort spanskan, men jag slipper i alla fall vara ett nervrak dagen innan:) Men samtidigt orkar jag inte plugga, jag är en riktig latkorv när det kommer till det, och en massa annat om jag ska vara helt ärlig:P Jag tror vi har idrotts- och matteprov samt svenskaredovisning vecka 17 så jag kanske ska ta tag i det ändå.. Jag har trots allt inte ens börjat läst boken än... Vi får se...

image32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0