do you know where your heart is?

Lugn dag hitills. Jag har målat litegrann, spelat lite amatörtennis med syrran (med betoning på amatör) och slöat i allmänhet. Jag kom hem från fjällen i söndags efter tre dagars vandring. Inte så fint väder men oj så fint landskap, väldigt... helande. Haha, kom inte på nåt bättre ord. Vi gick i alla fall sammanlagt 5,1 mil och det var väldans jobbigt men kul på samma gång. Första dan gick vi 18 km och då började det hagla när det var ungefär 5-6 km kvar, less var ordet man kom och tänka på då. Men sen när vi kom fram basta vi på fjällstation och spelade kort på kvällen, myspys:) Andra dan gick vi 21 km och det kändes kan jag säga, så då var det också väldigt skönt att komma fram till fjällstationen:P Sista dan gick vi 12 km, skönt att avsluta med en relativt lätt vandring. Därefter åkte vi tillbaka till stugan våran och sov där en natt. Dagen efter kände vi oss lite hurtiga så vi bestämde oss för att gå upp i slalombacken som avslutning. Konstigt nog känns den mycket brantare uppför än nedför..

Hör och häpna: jag längtar liiiite till skolan. Jag vet inte vad som har hänt med mig, måste ha fått nån smäll i skallen eller nåt. Men missförstå mig inte det är inte det här med att kliva upp tidigt på morgonen eller att aldrig ha en ledig helg (eller eftermiddag för den delen) eller betygshetsen jag längtar till, aldrig. Det är lektionerna och människorna, att sitta i klassrummet och lyssna på en jävligt intressant föreläsning eller förebereda ett arbete som man är riktigt stolt över, det är det jag börjar känna saknad efter. Men tills dess tänker jag njuta av lovet, no question about it! 

På väg uppför slalombacken:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0