we're just ordinary people

Första dan i skolan avklarad, hela en och en halv timma spenderade jag där och jag förstår inte vad jag längtade till. Den här perioden har vi geografi, mitt absoluta favoritämne, jag som inte ens kan platser här i sundsvall. Dessutom har vi språk (yesyesyes!-.-) och psykologi. Fast psykologi ska ändå bli ganska kul, en grej att se fram emot i alla fall:) Nästa vecka ser jag dock inte fram emot då vi ska till alnö och leva friluftsliv. Då blir det till att packa med sig tält, spritkök och en massa andra tunga grejer för att sova där EN natt, wohoo. Huvvaligen, jag har verkligen ingen lust. Först ska man gå 5 km med tung väska vilket inte låter alltför långt men tydligen så var det enligt idrottslärarnas mätningar vilket betyder att sträckan egentligen är närmare milen. Sen när man kommer dit ska man krångla med tält och mat för att sedan leka lekar. Jag hatar att leka lekar, om det inte är med människor man verkligen känner sig bekväm med. Men när det är typ 33 pers som ska leka blir det inge kul, bara jobbigt och pinsamt. Nåväl, det ska väl gå det med.

Vet ni mer vad som är jättekul? På onsdagar har vi språk OCH idrott på eftermiddan, och på onsdag har jag självklart balett kl halv 5. Är det inte typiskt att man lyckas pricka in precis rätt dag? Vi kommer säkert börja språket vid ett och sen håller det på nån timma eller två och sen har man idrott nån timma eller två. Hur ska jag hinna byta om och ta mig ner till stan på den tiden? Äh fan, det löser sig väl. Nu ska jag inte klaga nå mer det var ju faktiskt jag som så smått såg fram emot att börja skolan. Jag måste börja bli mer positiv, solen skiner ju trots allt och jag sitter ute i shorts och linne utan att frysa och har dessutom en dator i mitt knä, kan livet bli bättre?:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0