love me like there is no tomorrow

hellu:) vad har då hänt en alla-hjärtans-dag som denna? Dagen började i alla fall med sovmorgoooon:D Vaknade dock klockan åtta och funderade på att kliva upp och försöka ta itu med den växande läxhögen, men jag ändrade mig ganska snabbt;) Nästa gång jag vaknade var klockan halv elva vilket kanske var lite senare än jag hade tänkt mig, men det är sånt som händer ifall man är lat nog att inte ställa väckarklockan.

Nåja, därefter klev jag upp och gjorde mig i ordning. Mamma hade köpt görgoda flingor, det är typ små hjärtan med smak av äpple och kanel, sååå goda:) Dessutom har hon köpt busfrö-mackor som jag har blivit så hopplöst förälskad i efter jag åt en typ i tisdags på skolan. Tänk vad jag har gått miste om här i livet eftersom jag så envist menat att dom är äckliga därför att jag tyckte det för typ 6-7 år sedan:P Btw, tack kerstin för att du introducerade dom för mig, du är en ängel:)

Efter att jag ätit frukost läste jag lite ur boken som vi fått på svenskan, singoalla. Jag måste faktiskt medge att den börjat bli bättre när man kommer längre fram, men bättre än dålig kanske inte är så bra betyg ändå:P Nåväl, jag har bara typ halva boken kvar nu så det är inte hela världen. kruxet är dock att vi ska ha prov på den, vilket känns himlarns onödigt, kan han inte bara lita på att vi faktiskt är duktiga samhällselever och läser boken?

Kvart i ett bar det i väg till curlingen som var obligatorisk. Eller snarare var en utomhusaktivitet obligatorisk, man fick välja mellan en hel massa saker men till slut blev det curling. Jag måste medge att det hade vart svinroligt att åka iväg till skidskytte-vm i östersund eller vemdalen, men ifall man gick på curling behövde man bara vara där en timma av hela dagen så det lockade ju lite. Sen spelade det ju också in att vi var så sega att vi inte hann skriva upp oss innan det var fullt på dom aktiviteterna. Men curlingen var också helt okej! Jag gick in med inställning att det skulle bli apkul, och det blev det också, nästan iaf. Jag har aldrig gjort det förut så jag tyckte det var kul att prova på. Jag var nog den som var mest engagerad av alla därxP Det betydde dock inte att jag var duktig..

Resten av dagen har jag bara vart hemma och gjort läxor. Jag har faktiskt fått ganska mycket matte gjord vilket är såååå skönt, att jag sen låg väldigt mycket efter innan gör dock att jag inte hunnit ikapp ännu..
Jag har hunnit jobba lite spanska också, även om jag inte är färdig med det heller. Första gången jag känner mig väldigt osäker på glosorna som vi ska ha imorrn! Det är säkert 5-10 ord som jag inte kan. Jag som ska föreställa en plugghäst, illailla!

Kul alla-hjärtans-dag va?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0