take me to the path of nevermore

tjoho:) ett tag sen jag skrev nu, eller i alla fall enligt kerstin, så nu måste jag väl ta mig i kragen. Dagen började som alla andra torsdagar, meningen var sovmorgon (aka egen studietid) men som vanligt har jag för mycket läxor som jag måste ta itu med för att ta del av denna härliga morgon. Vaknade faktiskt ännu tidigare än vanligt för att räkna matte som jag är skamligt långt efter i. Jag fattar knappt hälften av vad jag gör och självklart har vi prov nästa vecka, jag dööööör. Sedan har vi prov i svenskan, om nordiska mytologier och antiken eller nåt, du ser vilken koll jag har:/ Dessutom har vi glosor och verb i preteritum på spanskan imorrn! Hon är helt sjuk alltså. Eftersom vi inte hade fått några glosor när vi kom till lektionen igår var jag bombsäker på att vi skulle få slippa för en gångs skull, men nene! Istället får vi två fucking dagar på oss att träna in 25 glosor och verb i preteritum, som vi inte ens haft förut!!! Jag... Hatar... Spanska... Även att hon dessutom sagt för några veckor sen att man behöver typ en vecka på sig för att träna in 20-25 glosor och nu får vi två dagar, och då har vi dessutom prov på mer än de..

Nu är det väl bara att härda, i guess.. Jag hatar verkligen att vi får allt på en och samma gång. Det var en av orsakerna varför jag valde skvadern över huvud taget, så man kan koncentrera sig på en sak i taget, men istället börjar jag få mimer-flashbacks, och det är illa. Så i helgen äre bara pluggpluggplugg som gäller. Hoppas på hjälp av storasyster i matten, hon är min egna privata mattelärare så ofta hon kan, she is the best<3

På lunchen hade jag iaf lite kul, typ det enda kul jag hade på hela dan. Jag och Cherie hade piller-pimplings-"tävling":P Jag har fått såna små mint-tabletts-askar typ av mummy från när hon har varit på föreläsning. Och så fick jag den briljanta idén att jag och Cherie skulle käka upp typ 11 var på samma gång, medan Malin filmade. Då jag berätta för Cherie om min briljanta idé var responsen: "Nee... Det kan vi inte göra.. OKEJ!". Inte särskilt svårövertalad direkt.. Nåväl, vi tryckte i alla fall i oss dom här tabletterna, vilket var vääääldigt starkt. Vad vi kom på efter var att man fick ganska ont i magen ifall man åt för många. Som man bäddar får man ligga...

På eftermiddan hade vi svenska då vi skulle se film. Kom in med god inställning, det skulle bli skönt att bara sitta och titta på film som omväxling. Men tji fick jag igen, filmen var apdålig, det var en pina att sitta därinne. Inte nog med att det mesta var overkligt (som orange blod till exempel), den var också på isländska, wohooo...

Nu ska jag iaf plugga skiten ur mig innan jag ska till kusinbarnen, ena fyller år. Tyvärr är jag rädd att jag kommer måsta agera barnvakt hela kvällen, reeeaaally not up for it. Men det är samma sak där, bara att härda..

PS. Snygg bloggen har blivit va?;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0