and the years go by so fast

Härliga umeå:) Jag är kär i det här huset! Varje morgon vaknar man till vågorna som slår mot stranden, finns det bättre? Och här sitter jag och tittar ut genom fönstret, vad ser jag? En vacker rosa-blå horisont, ett hav som inte ser ut att ha ett slut och en vattenslang som är strategiskt uppställd för att ekorrn inte ska ta fåglarnas mat nu igen!:) Aah, härliga umeå!

Idag har vi varit på stadens gator och torg. Jag har inhandlat en glitter eye-liner och nu har jag precis 20 kr kvar i plånkan, ajsanbajsan, så mycket pengar får jag inte göra av med. Tur för mig att jag har lite över på kontot, annars skulle jag ju snart var pank:/ Just ja, jag fick tag på lite godis på sega råttan också innan pengarna började ta slut, yum:) Sorgligt nog har dom slutat sälja mammas favorit, kulingar, på det enda stället dom sålde det på innan, så nu får hon grina. Tur att det fanns massa choklad och annat gott som man kunde tugga i sig:D

Nu måste jag dock klaga lite, inte på umeå såklart, men på matchen mellan ryssland och spanien. Vad gör dom?? Dom skulle ju vinna så att vi svenskar inte behövde känna någon skam för att vi förlorat mot dom (även om dom spelade mycket bättre:P). Dessutom tyckte jag att dom var värd att komma till final, som dom sprungit och kämpat. Snöpligt att göra en sån här match då man är så nära målet (hihi målet hihi). Jaja, man får väl ta och gratulera spanjorerna för fin fotboll och en plats i finalen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0