efter vintern kommer våren

Tjo! Nu äre bannemej vår! Fåglarna kvittrar, grenarna börjar få små blad, då och då hör man hur det faller ytterligare lite snö från taket, och så luktar det sådär som det bara gör när det är vår:) det är helt enkelt en kanondag idag! Solen värmer sådär härligt att man bara vill sitta ute och lyssna medan världen har sin gång. Jag kanske till och med får lite fräknar som jag framförallt brukar få så här i vårsolen. Jag kommer ihåg hur jag brukade hata att få fräknar när jag var yngre och hur arg jag blev när pappa sa att det såg ut som jag hade spottat snus i motvind, men nu känns det bara välkommet. Det har blivit mitt egna lilla vårtecken liksom:)


Jag är bara en liten gnutta neggo idag för jag längtar faktiskt lite tillbaka till fjällen, men jag ska försöka att inte tänka på det. Dessutom är det ju bara typ två veckor kvar tills vi ska dit igen, tänk vad härligt tätt det är mellan loven i år:)


Trots mitt goda humör på grund av vädret idag måste vardagen fortsätta, jag hade ju faktiskt bestämt mig för att jag skulle jobba matte idag. Men jag ville ju samtidigt ta del av vårsolen så jag satte mig ute för att arbeta, very good call:) Det var för en gångs skull inte tråkigt att jobba matte. Tänk om varje dag kunde vara som idag!

Jag fick även lite sällskap av grannens katt. Grejen var den att han, som vanligt, bara var där för att han ville komma in och få mat, så han stod typ och krafsa på dörren hela tiden. Men eftersom vår egen katt inte tycker att det är sådär superkul då Findus (grannens katt) är inne hos oss bestämde jag mig för att inte släppa in honom. Men efter han stått där ett långt tag och krafsat  fick han upp dörren alldeles själv (eller nästan, det var även en lyckosam vindpust involverad). Då hade jag inte hjärta att inte låta han få gå in och ta sig en munsbit. Det var ett misstag dock. Malin hade nyss städat och skällde ut mig efter noter då Findus hade gått in med sina härligt smutsiga tassar.


Nu ska jag ta och fortsätta jobba på fräknarna och matten! BYE


          
Utomhus-matte, vårsol och en katt som försöker ta sig in!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0