when you think i love you all i can

tjoho:) najs dag i fjällen som vanligt:D Började dagen med att ge mig ut i slalombackarna. Som vanligt vaknade jag långt senare än alla andra vilket betydde att jag inte skulle få nån skjuts, men nu hade jag i alla fall storasyster med mig eftersom hon också hade sovit lite längre:) 

Det var lite blåsigt, kallt och ganska snöigt i backen, plus att jag var helt säker på att min näsa skulle ramla av eftersom det var så kallt, men den sitter fortfarande på plats;) Fast backarna var ändå helt okej, i alla fall den första timman. Sedan började det bli ganska mycket vallar och så, men det var inte hela världen. Vi åkte inte så länge dock, utan begav oss hemåt vid två för att återigen ge oss ut i längdspåret. 

Jag vet vad ni tänker; vansinne! Fast det gick faktiskt helt okej idag. Till att börja med hade jag lärt mig av några av dom misstag som jag gjorde förra gången så jag var bra mycket bättre utrustad. Dessutom tittade solen fram då och då, så det gick inte att vara alltför negativ:) Jag var dock lika trött när jag kom hem som jag var i förrgår så vi satte oss ner för att spela kort. Eftersom jag är så fantastiskt duktig på det så lät jag dom andra välja spel, no good. Det slutade med att jag förlorade, fast jag slapp faktiskt utstå den delen där dom andra brukar reta mig, förmodligen eftersom dom inte vågade säga någonting när jag inte fått vara med och välja spel;)

Hört i liften:

Okänd1 och okänd2 åker två liftpinnar efter Danne.

Okänd1: (skriker högt och tydligt) Danne!!?

Danne: (smått irriterad) jaa..?

Okänd1: (Lika högt och tydligt som innan) Vi hoppar av längst upp!!

Danne: (irriterad) ja..

10 sekunder senare

Okänd1: Danne!?!

Danne: (märkbart irriterad) jaaa..?

Okänd1: Va fint du åker!!!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0