you can't start a fire without a spark

tjabba:) nu äre loooooooooov!! så otrrrrrrroligt rrrrrrroligt:D har längtat så fruktansvärt mycket och nu äre äntligen här! Åkte direkt upp till fjällen för att mysa, precis som man bör på lovet. Så nu har jag precis druckit kaffe med chokladbit, mums:) Det heter ju egentligen sportlov, så det är väl förmodligen mening att man ska sporta, och visst det gör jag till viss del, men jag väger också upp det hela med en massa gott;) Jag vet inte hur mycket godis jag har ätit sen jag kom hit! Men så ska det också vara, det gäller att njuta nu när man har en massa ledig tid. Igår började vi med att åka slalom, och det var som alltid roligt. Dock hade dom pistat liiiite dåligt, men det kan jag ha överseende med;) På eftermiddan skulle hela familjen åka längdskidor, så för en gångs skull tänkte jag inte vara anti och följde med. BIG mistake. Längdskidor är så fruktansvärt hemskt! Började med att Malin tog täten, det lilla energiknippet. Så efter vi åkt cirkus 3-4 km var jag nästintill död och var redo att vända hemåt igen, men icket! Nä då skulle vi åka mer serru, myyycket mer. Jag kände mig som Zid i ice age, eftersom jag var sist väntade dom andra in mig men när jag äntligen kom fram till dom körde dom iväg igen, så jag fick aldrig vila, jag höll fan på att avlida! Fast jag hade dom absolut bästa bortförklaringarna varför det gick så dåligt; jag hade världens nästsämsta skidor (mina förra var dom sämsta), jag hade ätit för mycket innan etc. etc. Men en sak var jag för stolt för att nämna, mamma hade nämligen sagt till mig innan att jag inte skulle sätta på mig en extra tröja eftersom jag förmodligen skulle svettas ihjäl, men självklart sa jag emot. Usch vad jag hatar när hon har rätt och jag har fel.. Så där var jag, tomaten som var allra sist. När mamma frågade om jag var varm fick hon ett litet jakande till svar, och då var hon ju görnöjd: "vad var det jag sa". När vi äntligen kom hem var jag något mör så jag orkade inte göra så mycket annat än att sitta:P och då blev det ju en hel del godis! Det gäller att väga upp efter 1,5 mil i spåret!!

Idag har vi åkt slalom igen, hur fint som helst, ilovelovelove<3 Som vanligt var jag dock där ganska sent, eftersom resten av familjen aldrig orkar vänta på mig så jag också får åka bil. Nu när det är lov måste man ju få sin skönhetssömn, jag förstår inte vad dom tänker med när dom kliver upp klockan 8! I och för sig får dom vara där och inviga backarna, plus att dom slipper gå till backen i pjäxor som jag måste! Jag är ju nästan slut innan jag ens börjat åka:P Men det gjorde ingenting att jag var där lite senare, det var ändå en himmelsk dag i backen. Lite blåsigt och lite dimmigt, men det gör ingenting då föret var som det var idag:)

Tro det eller ej men jag har faktiskt gjort lite nytta också. Jag har nämligen räknat lite matte! Idag när jag kom hem räknade jag faktiskt mer än 50 tal, fast jag var trött:) Så nu är jag himla stolt;)

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan slänga mig framför tv:n:) Ses!

Hört i backen:
Storasyster: Vilken tur den där tjejen har. Hon har en snygg kille som klär sig snyggt och är söt.
Frida: och vad var hon?
Storasyster: Blond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0