you looked into my eyes

HATA SPANSKA HATA SPANSKA HATA SPANSKA! Som du kanske förstår är jag inte på mitt bästa humör just nu.. Jag trodde inte att vi skulle ha så mycket att göra den här veckan, vet inte varför, det kändes bara som det skulle vara det för en endaste liten gångs skull. Men som vanligt; tji fick jag. Börjar dagen med svenska där vi får reda på att vi ska ha prov på torsdag, vilket faktiskt inte är så farligt med tanke på att vi har vetat om detta ganska länge, vi hade inte satt ett datum helt enkelt. Det är alltså prov på den ljuvliga boken Singoalla, men det är inte nåt vanligt prov, nene, det skulle ju bli alldeles för enkelt.. Istället är det massa analys och shit, eller som Roger uttryckte det: Lite som en uppsats. Woohoooo..

Men det var inte vad som gjorde dagen till något sånär a living hell. Det fixade istället Yvonne på spanskalektionen. Nu ska vi nämligen ha prov på allt vi har haft i spanskan tills på fredag! Vi har bara fått typ 40 uppgifter sen vi började (jag har räknat alla papper vi fått) med alla prov inkluderat så klart. Det är alltså bara några översättningar, presens, futurum, preteritum och perfekt. I och för sig är mycket repetition från det vi haft på högstadiet, men det var ju bara typ ett halvår sen. Jag... hatar... spanska... Jag är så trött på att vi får uppgift efter uppgift, men det är inte nog med det, vi får aldrig lektionerna på oss att jobba med uppgifter. Nä då ska vi ha muntligt shit eller andra småuppgifter som räcker i alla fall två-tre timmar.

Nu ska jag ta och tycka synd om mig själv ett tag till, medan jag gör min läxor så klart..

PS. Något att se fram emot är i alla fall att vi ska till stockholm på fredag!! POSTIVT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0