who wants to live forever

Un día muy extraño. Började med nationella i spanskan på morgonen, muy difícil. Justde, jag tror jag stavade fel på just difícil, satte apostrofen fel... Fan, om jag ska vara helt ärlig var det nog inte det enda jag missade på. Läsförståelsen var helt fucked-up och jag lär få G, på sin höjd. Och allt avgörs ju självklart på nationella, som om inte alla kurser jag har just nu kunde gå sämre. Usch va jag är less. Mina drömmar om att få mvg i allt gick plötsligt upp i rök, POFF borta. Fan vad jobbigt det känns, så jävla besviken på mig själv. Till och med när jag gör mitt bästa funkar det inte, men vad mer kan jag göra?

På eftermiddan fortsatte jag och min grupp arbeta på vårat high-tech powerpoint, dock blev jag tvungen att smita iväg och lämna allt arbete till dom, kändes ju inte särskilt snällt. Till mitt försvar skulle jag ta vaccination, som mot förmodan gick helt okej. När vi kom dit bestämde vi att malin skulle börja ta sprutan, eller ja, jag var tyst som en mus för att inte behöva vara först. Därefter gick tiden extremt fort, malin hann knappt sätta sig ner innan hon hade kört den meterslånga sprutan rätt in i armen på henne. Jag trodde jag skulle svimma, jag och sprutor är ingen bra kombination. Men malin klarade sig galant och sen vare min tur. Jag tror hon märkte att jag var lite nervös med tanke på att hon frågade om jag mådde bra när sprutan var halvvägs inne i armen, och jag nickade samtidigt som jag höll på att rasa sönder och samman inombords. Sen börja hon berätta massa hemska historier om andra som har svimmat och slagit i huvudet och fått hjärnskakning eftersom dom var så nervös inför att ta spruta, boy did that make me feel better. Malin nämnde efteråt att hon sett skräcken i mina ögon..
 
I helgen ska jag plugga fastän jag borde ta en läxfri helg för en gångs skull. Men just nu känns det bara som jag måste pränta in allt som finns att veta om energiutvinning bara för att jag vill gnugga det i vår lärares ansikte. Okej om jag hade tyckt att hon hade bedömt mig rättvist, då hade jag tuggat och svalt, men det har hon inte gjort. Jag mena typ halva klassen verkar vara onöjd med hur hon resonerat och då äre nånting som är väldigt fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0