standing ovations

Dags för uppdatering igen. Gårdagen spenderades på Wij trädgårdar i Ockelbo, en plats jag aldrig lär återvända till. Mormor har fyllt 80 år (grattis!) så det var hennes födelsedagspresent, en dag i Ockelbo. Lyckligtvis är hon mer intresserad av trädgård och blommor än vad jag är vilket betyder att hon kanske uppskattade presenten. Det var egentligen meningen att jag skulle ha pluggdag igår så jag skulle ha helt ledig dag idag, men så blev det ju inte. Istället var man i Ockelbo och förfrös hela kroppen samt lyssnade på en guide som pratade om blommor, inte mitt största intresse precis. Allt detta medan min storasyster var hemma och myste i värmen, men eftersom jag är ett snällt barnbarn följde jag med, steg dessutom upp kl 8 på morgonen! På min lediga dag! Hemskt..

Kvällen var i alla fall bättre. Först gick vi på restaurang som fortsatt firande för mormor, väldigt trevligt var det. Sedan vandrade jag iväg och mötte tjejligan och så hyrde vi film, Awake med Hayden Christensen och Jessica Alba. Den var apläskig, fast inte på skräckfilms-viset. Sevärd var den i alla fall. Efter den såg vi en film med Matthew Mconaughey och Kate Hudson, den var mindre läskig:P Kommer inte ihåg namnet men det var bra i alla fall, fast jag var ganska trött och flamsig så jag vet inte om den hade varit lika bra annars:P Sammanfattningsvis var det i alla fall en mysig kväll:)

Idag var det ju meningen att jag skulle göra läxorna eftersom jag inte gjorde dom igår, men jag har inte riktigt kommit till skott ännu. Klockan var tolv när jag satte mig vid datorn första gången för att försöka skriva nånting vettigt om orkaner och stormar, men då fanns det för mycket distraherande vid sidan av så det blev inget gjort. Sedan har jag gått fram och tillbaka till datorn men fortfarande inte fått nåt skrivet, jag har verkligen ingen lust idag. Men jag vill ju samtidigt få det gjort så jag slipper det nu till veckan och kan fokusera på annat som vi förmodligen kommer att få. Men vi får väl se hur det går med det, lär väl i alla fall ta minst tre timmar till innan jag börjar skriva nåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0