take a bow

Det börjar bli en hel del blogginlägg nu, men jag behöver en orsak till att sluta plugga ett tag. Men oroa er inte, jag ska inte klaga mer på läxorna, jag orkar inte. Men vad ska jag då prata om? Mitt liv kretsar ju kring skolan. Å vad jag önskar att jag inte var seriös när jag sa det där, men jag är rädd för det. Det är faktiskt det viktigaste just nu, allt för att få bra betyg och säkra min framtid. Shit vad jag längtar tills gymnasiet är slut, det är då det riktiga livet börjar. Eller ja, jag tror det i alla fall. Fast då kommer jag ju förmodligen fortsätta på högskola och plugga sönder för att få jobbet jag vill ha. Och sen spenderar jag förmodligen alla år tills jag går i pension till att arbeta nio till fem. Men därefter kan jag ju göra vad jag vill! Fast då kommer ju förmodligen mitt pensionsparande ha varit skit och jag kommer vandra runt med min rullator (om jag har råd med en) levandes på nudlar. Jag känner mig lite pessemistisk idag för den som undrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0