when i get to warwick avenue

Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu så det är väl dags igen, ska försöka ta en liten kort sammanfattning om dagarna. Idag söndag har ägnats åt läxor, jag kanske inte behöver säga om jag tyckte det var roligt eller tråkigt, det får ni lista ut själv. Har i alla fall nästan hunnit färdigt med uppgiften vi fick av Bertil, bara richterskalan kvar som jag inte förstår så mycket av, men jag har inte NE hemma och jag behöver en pålitlig källa innan jag kan skriva om det. Idrottsuppgiften är i alla fall färdig, i praktiken har den i och för sig varit klar ett tag men jag har inte hunnit sätta mig ner och skriva om det, men nu är det också färdigt. Magnus uppgift vågar jag inte ens tänka på, jag förstår inte så mycket så jag har helt enkelt skjutit den åt sidan. Nåt som jag kommer få betala för framöver..

Igår degade jag nästan hela dagen. På kvällen tog jag och cherschan moppen till sussie där vi träffade tjejligan. Väl där hade vi myskväll med film, ps. i love you hette den. Jag kände mig inte särskilt känslosam innan så jag trodde inte att jag skulle gråta nåt, men det gick lite sådär med det.. Den var inte i samma klass som the notebook men ändå en tuff konkurrent;)

I fredags var jag och familjen iväg till Kjell och farmor i Brunne för släktmiddag. Som vanligt blev det jag som lekte mest med kusinbarnen, men det gör inget jag tycker om det:) Dom är för söta även om dom har lite svårt att hålla sams:D Höjdpunkten på kvällen var när jag hittade en groda och dom vägrade gå ifrån den. Vid det ögonblicket stod vi mitt i vägen och jag ville verkligen att dom skulle gå över till andra sidan så inte nån bil skulle komma. Men dom vägrade gå därifrån om inte grodan följde med. Så jag var tvungen att ta upp den där äckliga grodan (som mer liknade än padda än en groda) men vad gör man inte för dom barnen?;D Sedan ville Elin att jag skulle pussa den så den blev en prins, men där sa jag ifrån:D

Just ja! Vi har ju varit ute och tältat på alnön också med klassen. Första dan var lite jobbig måste jag faktiskt säga. Det spöregnade nästan hela tiden när vi gick och fortsatte ett par timmar när vi kom fram. Det är inge mysigt att sätta upp tält när det spöregnar kan jag säga, speciellt inte när man är jättehungrig och koncentrationen har nått botten. Dessutom krånglade tältet lite, jag tror det tog 45 min innan vi fick upp det:P Då var vi inte så glad kan jag säga... Men efter ett tag sken det upp och vi lekte lite lekar och så vidare och det var inte alltför hemskt, men en gång räcker.

Ikväll kanske jag ska på bio med familjen. Mamma vill verkligen se den där nya filmen WallE. Den ska tydligen vara lite lik Ice Age och den älskar ju hon. Och som en oerhört snäll dotter följer jag ju gärna med, så länge hon betalar;)
Låååångt inlägg, förstår om ni inte orkar läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0