midsommar

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade så jag antar att det är dags igen. Första sommarlovsveckan har väl varit... sådär. Vädret har varit under all förväntan. Kallt och regnigt skriker inte sommarlov precis. Eller gör det? Nåväl, jag och malin har i alla fall spenderat dagarna med att slipa och måla mestadels. Eftersom ingen av oss fick sommarjobb har vi alltså jobbat hemma. Så nu är fönsterbrädor, muren, räcken och annat kul som nytt igen:) Men det finns fortfarande mycket kvar att göra så jag tror inte vi kommer vara utan jobb på ett tag i alla fall. Pappa kom dock med den glädjande nyheten att vi kanske får jobba som riktigt anställda på hans jobb nästa vecka, hur bra som helst:) Så då får jobbet hemma vänta tills veckan efter det.

Idag är det midsommar vilket betyder fest här hemma från två fram till småtimmarna. Dock kanske inte den sortens fest man skulle vilja vara på eftersom det mest kommer vara medelålders föräldrar som sjunger snapsvisor och äter sill. Men det är ju tradition. Dessutom kommer karlssons vilket betyder att vi kan underhålla oss på annat håll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0