Religion är en barnslig fixering vid en kosmisk nallebjörn

Dagen har ungefär varit gårdagens motsats. Var på skolan 8 och började plugga. Med undantag från en liten lunchrast på typ 20 min har jag pluggat sen dess till typ.. nu. Kort sagt inte drömdagen precis. Att läsa om sekter börjar dessutom bli riktigt jobbigt, alla mindcontrol och skit det står om.. Jag vet att man inte ska dra alla över en kam, men vissa sektanhängare kan ju inte vara vid sina sinnes fulla bruk. Dom är så hängivna sin tro att dom kan göra i princip vad som helst. Nej, religion över huvud taget tycker jag är människans knapphända försök att förklara allt som känns främmande och otryggt.  Att tuta i människor att det finns en Gud eller att vi alla kommer dömas på domedagen ä ju ba en massa humbug. Punkt.   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0