snowfall

Den första snön har fallit . Eller ja, jag antar att det är första snön, det snöade väl inte nåt under lovet? Nåväl, mysigt kändes det i varje fall när jag klev upp i morse, tittade ut genom fönstret och såg den snötäckta marken:) Vill åka till tänndalen nu nu NU! Men den största anledningen till att jag blir glad i hjärtat av snön är jullkänslan. Alla minnen från när man var liten kommer fram igen. Det bästa är när alla börjar julpynta, alla ljusslingor och julgranar, och julmusiken! Nä nu blir jag alldeles för nostalgisk, det är trots allt ett tag kvar tills dess. Men i min väntan sitter jag faktiskt här med tända ljus och pluggar, tittar ut genom fönstret då och då för att beundra snön. Känner mig ovanligt positiv. Julmusiken tänker jag dock inte korka upp än, det skulle vara att fuska. Den blir speciell eftersom det bara är en viss tid på året som man får lyssna på den. Jag kan bli galen när folk går och nynnar på julmusik i mitten av sommaren (som en viss storasyster) och totalt berövar den sin charm. Men snart, mycket snart, ska den få göra de tända ljusen sällskap:)

Just nu är jag glad för snön, men snart kommer jag nog ändra mig och tycka att det försvårar allt. Men skit i det, nu ska jag njuta.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0