Good morning, Herr Horst

Nu mår man. Vaknade för en timme sedan efter att ha sovit drygt 10 timmar. Så skönt. Har sovit så dåligt de senaste två veckorna på grund av jobb, ärenden och så vidare. Tror det var därför jag försov mig igår. Vaknade en kvart innan jag skulle iväg av ett sms från mamma där det stod: "Ska inte du jobba idag?". Slängde mig upp ur sängen och gjorde mig i ordning på två minuter och fick tack och lov skjuts av mamma, hade aldrig hunnit om jag dessutom skulle leta parkering. Jag som för det första aldrig i hela mitt liv förut försovit mig mer än en så att jag har åtminstone en halvtimme på mig, och jag som aldrig gjort mig i ordning på mindre än 20 minuter. There is a first time for everything.

Nu sitter jag här med efter-frukost-kaffekoppen och bara är. Älskar att ta kaffet efter frukosten och verkligen njuta av det. Speciellt en sån här helt ledig dag då det känns som man har all tid i världen.

Den här helgen hade jag egentligen halvt planerat en tripp till Uppsala. Storasyster har första lediga helgen på länge, och förmodligen en av få på länge. Men tågbiljetterna ligger inte i min prisklass så det blir ingen resa. Eller ja, det fanns billigare alternativ med tåg en bit och sedan byte till buss men jag har verkligen inte orken för det nu. Varför kan inte nånting vara enkelt för en gångs skull? Men jag får helt enkelt åka ner och störa henne nån helg då hon egentligen inte har tid!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0