saker som faller i glömska

Det finns saker jag glömmer. Jag pratar inte om den vanliga: "glömde jag stänga av spisen?" eller "vart har jag lagt mina nycklar?". Nej, det här handlar mer om saker som jag undermedvetet raderar från min hjärna. Pernilla skulle nog kalla det bortträngning, och hon skulle förmodligen ha rätt. Vissa saker försvinner bara eftersom jag inte vill tänka på dem, det är för påfrestande helt enkelt. Just nu har jag många sådana saker men av någon anledning har de valt att uppenbara sig i min skalle just denna soliga lördagsförmiddag i slutet av januari 2011. En del av sakerna gör mig lite förbannad och full av jävlar anamma, medan några av sakerna gör mig väldigt ledsen. Tyvärr har de sakerna som gör mig väldigt ledsen en förmåga att överrösta jävlar-anamma-känslorna. Så här sitter jag nu och funderar på hur mycket saker kan förändras, utan möjlighet att trycka på stopp- och/eller rewind-knappen. Livet är ett oförutsägbart fenomen.

Kommentarer
Postat av: Lottis

väldigt snygg design frajday! :D

du ser ut som en tvättäkta modell på bilden, jättesnyyygg!

Kraamen<3

2011-01-29 @ 16:33:37
Postat av: Frida

håller med Lotta! Väldigt fint blev det :) och ja.. det där med tankar, det är inte lätt. De "dumma" brukar ha en envis tendens att ta över. Ibland kan det ju vara bra att tänka på dem dock, tränger man bara bort dem så kommer de tillbaka och totalexploderar... ibland får man bara acceptera en tänkardag och försöka göra nästa dag till något mycket bättre :) kram

2011-01-29 @ 23:37:31
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: dolphan

man tackar man tackar:) ser ut som en tvättäkta modell i verkligheten också! elleeeeeer...? hehe.. så sant fridilidis, "skulle-borde-tar det sen"-tänket ska det slutas med;) kramar till er båda!

2011-01-30 @ 14:29:24
URL: http://fridabjork.blogg.se/
Postat av: Lottis

typiskt av dig att lägga märka till något sådant... (behöver egentligen inte säga det, men du ser ut som en pangbrud hela tiden darl!)

Kramen<3

2011-01-31 @ 15:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0