surprise

Idag är min enda lediga dag denna vecka. Hade planer på att ändå vara effektiv men de rann ut i sanden rätt fort. Men än är ju inte dagen slut och man ska aldrig säga aldrig.

Som ni vet finns det bra överraskningar och dåliga överraskningar. I morse var jag med om den senare på grund av min far som är sinnessjukt dålig på att informera om saker. Exempel 1: om familjen ska bort på middag är det mer ofta än sällan man får reda på det högst 10 minuter innan avgång. Exempel 2: om vi får besök får man nio av tio gånger inte ens reda på det. Exempel 2 inträffade återigen idag. Jag satt nyvaken i pyjamas och läste tidningen i morse då jag får besök av målaren som tydligen ska bättra på någonting i köket. Hela förra året då vi renoverade köket bestod av sådana där morgonar, då man trött som ett as i pyjamas möttes av en hantverkare eller liknande i dörröppningen, och jag behöver behöver kanske inte nämna att jag är lite less på det. Det är inte mycket som krävs för att undvika den där överraskningen, men det är tydligen alldeles för jobbigt för pappa.

Nåväl. Dags att vara effektiv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0